Vitamina c alimente, 10 alimente bogate in vitamina C, in afara de citrice

Vitamina C sau acidul ascorbic: beneficii, alimente, doza recomandata!

vitamina c alimente celadrin crema pret

Alimente bogate in vitamina C Alimente bogate in vitamina C Catena Ultima actualizare: 23 martie Vitamina C sau acidul ascorbic este unul dintre cei mai importanti nutrienti, fiind implicata intr-o multitudine de procese ale organismului.

Cea mai mare cantitate de vitamina C este asigurata prin consumul alimentelor naturale, pe cat posibil in stare cruda, deoarece, prin gatire, se pierde o cantitate semnificativa de vitamina C.

Cu toate ca tindem sa credem ca fructele citrice sunt cele mai bogate surse de vitamina C, raspunsul este altul.

vitamina c alimente vitamine pentru articulația genunchiului

Va prezentam in continuare lista alimentelor care contin cea mai mare cantitate de vitamina C. Beneficiile vitaminei C Inainte de a descoperi alimentele bogate in vitamina C, vom enumera beneficiile sale asupra sanatatii si frumusetii. Astfel, vitamina C este un antioxidant puternic cu rol esential in buna functionare a sistemului imunitar; ajuta la metabolizarea glucozei, a colagenului, a acidului folic si faciliteaza absorbtia fierului la nivelul tubului digestiv.

vitamina c alimente ameliorați inflamația șoldului

Totodata, vitamina C este considerata un bun remediu contra depresiei si imbatranirii premature, multiple studii dezvaluind ca aceasta are efecte anticancerigene si previne aparitia bolilor cardiovasculare. Doza zilnica recomandata in cazul unei persoane adulte este de aproximativ mg.

vitamina c alimente celadrin farmacia catena pret

Pentru ca asimilarea catinei sa fie facuta in proportie cat mai mare de catre organism, se recomanda sa fie mancata in stare cruda, combinata cu miere. De asemenea, mai poate fi consumata sub forma de ceai infuzat, pasta sau ulei.

Cele mai bune surse alimentare de vitamina C

Macesele Pe locul 2, cu o concentratie de vitamina C de mg per g, se afla macesele. Acestea pot fi consumate sub forma de ulei de macese, ceai, macerat sau pulbere, de preferat dimineata, pe stomacul gol.

✅ Beneficiile Consumului de Vitamina C - Alimente Bogate in Vitamina C

Fructele sale, cunoscute si drept cirese portoricane sau visine tropicale, se mananca proaspete — de altfel, un singur fruct Acerola este suficient pentru a acoperi necesarul zilnic de vitamina C. De asemenea, se pot consuma sub forma de pulbere, sub aceasta forma fiind mult mai usor de gasit la noi in tara.

Coacazele Coacazele negre contin mg de vitamina C la g, precum si o cantitate mare de fier si potasiu, fapt care le transforma intr-un aliat de incredere al sanatatii.

10 alimente bogate in vitamina C, in afara de citrice

In sezon, puteti consuma cat de multe coacaze doriti, caci vitamina C, fiind solubila in apa, este automat eliminata de organism si nu exista riscul de a se depune in exces. Broccoli Intre legumele bogate in vitamina Vitamina c alimente, broccoli ocupa primul loc, avand o concentratie egala cu cea a fructului kiwi.

  • Unguent pentru artroza articulației umărului
  • De ce articulațiile umărului sunt foarte dureroase
  • Cum să tratezi articulațiile brațelor și picioarelor
  • Nevroza dureri articulare
  • Tratamentul artrozei articulației genunchiului într un spital

Din pacate, broccoli este dificil de consumat in stare cruda si, prin preparare termica, pierde o mare parte din continutul de vitamina C. Ardeiul iute Ardeiul iute, verde sau rosu, cu toate ca pare greu de crezut, contine 80 mg de vitamina C la g, ceea ce-l face o alegere cat se poate de sanatoasa. Fiindca gustul sau iute nu este pe placul tuturor, aflati ca si ardeii grasi contin vitamina C, insa intr-o doza mai mica.

La acelasi nivel in topul legumelor se afla si varza de Bruxelles.

  • Cardiomagnil pentru dureri articulare
  • Medicamente pentru durerea articulației genunchiului
  • Articulațiile piciorului rănesc picioarele
  • Tratamentul bolilor degenerative ale articulațiilor
  • Dureri articulare mumie

Partea buna este ca fructele citrice se consuma foarte usor, ca atare sau sub forma de suc, astfel incat, din bucati, in functie de marimea lor, se poate asimila doza zilnica necesara de vitamina Vitamina c alimente. Text: Madalina Manole.

Informațiiimportante